Akár 10% kedvezmény a regisztrált ügyfelek számára
Árukereső: az emberek 91 %-a ajánl minket
Egy újabb utánvétes küldemény megtagadása? Összeállítottunk néhány tippet arra vonatkozóan, hogyan csökkentheti hatékonyan a be nem váltott csomagok számát anélkül, hogy a behajtással kellene foglalkoznia
Az át nem vett küldemények utánvéttel mindig is sújtották az e-shopokat. Főleg a kisebbeknél zavarják a pénzforgalmat és befolyásolják az áruk elérhetőségét az e-shopon
A cikkből megtudhatja:
Bár az utánvétes fizetés aránya fokozatosan csökken, összege továbbra sem elhanyagolható, és az e-vásárlók egyelőre nem mernek tömegesen lemondani erről a fizetési módról.
Az utánvétes fizetés ugyanakkor a csomag nem fizetésének kockázatát jelenti, ami a GLS fuvarozó szerint akár 13-szorosa is az előre fizetett rendeléseknél. A kockázat pedig nő, ha az utánvét mellett az átvételi ponton történő átvételt is választja a vásárló.
Lássuk tehát, hogyan lehet a lehető legkisebbre csökkenteni az utánvétes küldemény el nem fogadásának kockázatát.
Úgy tűnik, a legjobb megközelítés a problémák megelőzése és az ügyfelek más típusú fizetésekre való ösztönzése:
Még 10, 20 korona is megteheti a dolgát. Fokozatosan emelheti az árat, és figyelheti, hogyan változik az ügyfelek viselkedése.
Ihletet meríthet az Alza.hu e-shopból, amely 20 koronát ad vissza a vásárlóknak, ha előre fizetést választanak. Az előző ponthoz hasonlóan itt is az a cél, hogy az utánvétet pénzügyileg hátrányossá tegyük.
Az is segíthet, ha az utánvétes fizetést a kosár utolsó helyére helyezi át, vagy más fizetési módot választ előre az ügyfelek számára.
Az utánvétes fizetést helyezze a kosár utolsó helyére, vagy rejtse el az „Egyéb fizetési módok” legördülő menüben.
Ha Önnél előfordul, hogy a vásárlók gyakrabban csak utánvéttel rendelnek olcsóbb árut, akkor megpróbálhatja az utánvétet kisebb összegekre korlátozni. Vagy fordítva.
De legyen óvatos, nehogy feleslegesen elkedvetlenítse a potenciális ügyfeleket.
Ha már a rendelés összege szerinti utánvétes korlátozásról beszélünk, az csak regisztrált vásárlók utánvétes fizetésének "elrejtése" segíthet.
Az is célszerű lehet, hogy csak a hosszabb vásárlási múlttal rendelkező törzsvásárlóknak utánvéttel ajánljuk fel
E-mail vagy telefonszám gyors ellenőrzésével elkerülheti, hogy nem létező címre küldjön küldeményt. És időben felhívhatja az ügyfelet, és kijavíthatja a hibát.
Egyes e-vásárlók azt tanácsolják, hogy az e-shop módosítása helyett a kár összegét az áru utánvéttel számolják ki. Az ebből eredő drágulás nagy valószínűséggel néhány százalékos nagyságrendű lesz, és nem kell aggódnia.
Ez is egy mód, bár nem teljesen fair azokkal szemben, akik becsületesen fizetnek utánvéttel.
Előfordulhat, hogy a fuvarozó maga is felelős lehet az át nem vett utánvétes küldeményért, amely a kelleténél többet nem kísérelte meg az áru kiszállítását, vagy egyáltalán nem foglalkozott a házhozszállítással.
Nem minden vásárló hajlandó elmenni a kiszállítási pontra, ha már kifizette a házhozszállítást.
Javasoljuk, hogy vizsgálja meg a ki nem szállított küldemények statisztikáit, és távolítsa el a legrosszabb kézbesíthetőségű fuvarozókat.
Ha pedig már utánvéttel kell megbirkóznia egy ki nem adott küldeményével, nincs egyszerűbb, mint e-mailben emlékeztetőt küldeni a csomag átvételére, vagy felhívni őket.
Egyes e-vásárlók tapasztalataiból tudjuk, hogy így a vásárlók akár 30%-át is meggyőzheti a csomag átvételéről.
Nincs univerzális megoldás. Ne adja fel az első sikertelen utánvétes korlátozási kísérletnél. Ellenkezőleg, tesztelje, melyik megközelítés működik a legjobban az Ön számára.
És mindenekelőtt ne mindig az ügyfelek szándékát keresse abban, hogy nem fogadja el a küldeményt. Néha egyszerűen nem tudják elfogadni az árut.
Ezért a megközelítésnek kiegyensúlyozottnak kell lennie, és meg kell találnia az optimális utat a túlzott korlátozások és a szállítmány kézbesítéskor nem fogadásának kockázata között.