Akár 10% kedvezmény a regisztrált ügyfelek számára
Árukereső: az emberek 91 %-a ajánl minket
A megrendelés létrejött. Az ügyfél kifizette, megkapta az e-mailes visszaigazolást, és ön a küldeményt csomagolja. Azt mondja, a küldetés teljesítve. Nem egészen. Most itt a lehetőség, hogy egy egyszeri vásárlást hosszú távú kapcsolattá alakítson.
És mivel? Egy ajándékkal, amelyet pontosan célozhat és személyre szabhat, miközben támogatja a cross-sell stratégiát.
Felmérések szerint azok a vásárlók, akik váratlanul találnak valami pluszt egy csomagban, akár 40%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak ismételten. Ráadásul egy elégedett ügyfél átlagosan 5 embernek mesél pozitív tapasztalatairól.
A Harvard Business School tanulmánya szerint az ügyfélmegtartás 5%-os növelése 25%-kal növelheti a profitot. Ha a csomagba kedvezményt is tesz, az az egyik legjobb módja annak, hogy ösztönözze az újabb vásárlást.
Próbáljon ki valami mást, mint a „10% kedvezményt küldünk a következő vásárlásából”. Mit szólna egy az ügyfélre szabott üzenethez. „Látjuk, hogy megrendelte természetes kozmetikumainkat – a következő bőrápolási termék vásárlásához hozzájárulunk 3200 Ft-tal.”
A kupon feltételeit és értékét természetesen alaposan ki kell számolni, és javasoljuk, hogy annak érvényességét korlátozzák. Az emberek így erősebben érzik a késztetést, hogy kihasználják az ajánlatot, és ne maradjanak le róla.
Extra TIPP: Küldjön rögtön két kupont – egyet az ügyfélnek, egyet pedig az ő barátjának. Így könnyen továbbadhatja a hírt Önökről.
A nagyobb elérés érdekében érdemes rögtön két kupont küldeni. Küldhet rögtön két kupont.
A termékminták kiváló segítőtársak, ha új terméket vezetnek be a piacra, vagy ha kapcsolódó termékeket szeretnének bemutatni az ügyfeleknek.
Véletlenszerű minták helyett azonban érdemes az előző vásárlások alapján kiegészítő termékeket választani. Például, ha az ügyfél hajápolási terméket vásárolt, csomagoljanak mellé egy hajformázó spray mintát ugyanabból a termékcsaládból.
Mit szólna egy praktikus ajándékhoz, amely kapcsolódik a rendeléshez? Ökológiai termékek mellé például egy újrahasználható zacskó a műanyag helyett.
Vagy akár egy kis csokoládé, amelyet az ügyfelek elmajszolhatnak a Kofio kiváló szűrt kávé mellett?
A Melvil kiadó időnként ajándékokat is mellékel a könyveihez, például ilyen márkázott karácsonyi öntapadó matricákat.
Típus: Az ügyfelek szívesen dicsekednek az ajándékokkal a közösségi médiában, ha jól gondoskodnak róluk. Vonják be őket egy játékba, hívják fel őket, hogy fotózkodjanak az ajándékkal, és osszák meg a #hashtaggel, amelyet kitalálnak. Ezzel értékes tartalmat hoznak létre Önöknek, és a bejegyzések nagyobb elérést kapnak.
„Köszönjük a vásárlást!” – unalom. Mit szól ehhez? „Köszönjük, hogy családi vállalkozásunkat választotta. Minden egyes rendelés sokat jelent számunkra. Élvezze a csomagját.” Vagy próbálkozzon egy kézzel írt üzenettel.
Érzékeli a különbséget? :-)
Ne felejtsék el a megszólítást, a köszönetnyilvánítást és az aláírást.
Egy unalmas értékelési kérés helyett próbáljon ki egy konkrét kérdést, amely cselekvésre ösztönzi az ügyfelet. „Milyen illata van az új parfümjének? Ossza meg véleményét, és segítsen más ügyfeleknek választani.“
Így kértünk értékelést a saját webáruházunkhoz mi.
A felkérés a véleményadásra ilyen egyszerű és közvetlen is lehet.
Egyszerűsítse a vásárló útját az értékeléshez a lehető legjobban. Például azzal, hogy létrehoz egy QR-kódot vagy egy rövidített linket (pl. bit.ly/szeretnek-ertekelni), amely közvetlenül az értékelési űrlapra irányítja őket.
Már a doboz is, amelyben a csomagot küldik, örömet szerezhet. Játéktér lehet a tető, a kitöltőanyag és akár a nyomtatott ragasztószalag is.
A ragasztószalag remek hely lehet arra, hogy meglepjék a vásárlókat.
TIPP: Hogyan lehet a doboz tetejét a lehető legjobban kihasználni? Inspirálódjon itt.
A szórólapok elkészítése több időt igényel, de továbbra is hatékonyak. Egy cipőket árusító webáruház például csomagjaiba mellékelhet egy tájékoztatót arról, hogyan kell megfelelően ápolni a bőrcipőt.
A Bookbot szórólapokat helyez el csomagjaiban, amelyek tájékoztatják az ügyfeleket arról, hogyan lehet visszajuttatni a könyveket a körforgásba.
Típus: A szórólapot több verzióban is elkészíthetik, és attól függően helyezhetik a csomagba, hogy mit vásárolt az ügyfél. Hasonló stratégiát alkalmaz a Melvil kiadó is. A megvásárolt könyvek mellé extra tippeket ad az új könyvújdonságokról vagy bestsellerekről.
Tematikus szórólapokat a könyvekhez például kedvenc kiadónk a Melvil is hozzáad.
Fenntarthatóság mint bónusz – A vásárlók értékelni fogják, ha a csomaghoz valami környezetbarát dolgot is adnak, például egy magpapírt, amely később kihajt.
Interaktív tartalom – QR-kód, amely egy köszönővideóra vezet az e-shop alapítójától, vagy egy tematikus Spotify-lejátszási listára.
Gamifikáció – Egy kis játék a csomagoláson belül, pl.: „Találd meg a titkos kódot, és szerezz 10% kedvezményt a következő vásárlásra!”
A célok teljesülését követni nem rakétatudomány, csak néhány apróságra kell figyelni.
Vannak dolgok, amiket nem tud befolyásolni. A csomag késhet, megsérülhet, összetörhet. De ha a vásárló talál egy kis figyelmességet, higgye el, könnyebben elfelejti a kellemetlenségeket. :-)